MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

TOP5. Najtańsze crossovery w segmencie B

Paweł Bartocha
Hyundai Bayon 1.2 MPI 5MT Pure - 74 200 zł
Miejski crossover Hyundaia zadebiutował w 2021 roku i oprócz awangardowej stylizacji wyróżnia się także przestronnym i funkcjonalnym wnętrzem. Samochód zaprojektowano z myślą o Europie i plasuje się poniżej Kony jako podstawowy SUV w gamie Hyundaia. Pod kątem wizualnym Bayon zaadaptował z większych modeli pas przedni z dwoma rzędami oświetlenia tworzonego przez wyżej umieszczony pasek diod LED oraz niżej zamontowane reflektory ze światłami drogowymi. Atrapa chłodnicy zyskała kształt trapezu, z kolei boczne przetłoczenia upodobniły model do pokrewnego i20. Tylną część nadwozia przyozdobiły charakterystyczne lampy w kształcie bumerangów, a także poprzeczka dzieląca klapę bagażnika na pół. Projekt deski rozdzielczej w całości zaadaptowano z pokrewnego i20, oferując w topowym wariancie 10,25-calowy wyświetlacz systemu multimedialnego i 8 cali w wariancie podstawowym. Ponadto, w zależności od konfiguracji Hyundai Bayon może oferować dwubarwne malowanie kabiny pasażerskiej i nastrojowe oświetlenie. Hyundai Bayon mierzy 4180 mm długości, 1775 mm szerokości oraz 1490 mm wysokości (1500 mm z 17-calowymi felgami). Rozstaw osi liczy 2580 mm. Bagażnik pomieści od 411 do 1205 litrów. 

Bazowy Hyundai Bayon 1.2 MPI Pure z 5-biegową skrzynią manualną kosztuje od 74 200 zł i rozwija 84 KM oraz 118 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 13,5 s , a prędkość maksymalna to 165 km/h. Bogatsza odmiana Modern to koszt 80 500 zł, zaś Smart 85 200 zł. Wariant 1.2 MPI oferowany jest także z opcjonalną instalacją LPG za 6100 zł. W ofercie jest też turbodoładowana jednostka 1.0 R3 T-GDI generująca 100 KM oraz 172 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 10,7 s (z przekładnią DCT 11,7 s), a prędkość maksymalna to 183 km/h (z DCT 180 km/h). Bayon 1.0 T-GDI z 6-biegową skrzynią manualną występuje od odmiany Modern i kosztuje 82 700 zł. Konfiguracja Smart kosztuje od 87 800 zł, zaś topowa Executive 94 100 zł. Dopłata do 7-stopniowej dwusprzęgłowej przekładni DCT wynosi 5300 zł.
Hyundai Bayon 1.2 MPI 5MT Pure - 74 200 zł Miejski crossover Hyundaia zadebiutował w 2021 roku i oprócz awangardowej stylizacji wyróżnia się także przestronnym i funkcjonalnym wnętrzem. Samochód zaprojektowano z myślą o Europie i plasuje się poniżej Kony jako podstawowy SUV w gamie Hyundaia. Pod kątem wizualnym Bayon zaadaptował z większych modeli pas przedni z dwoma rzędami oświetlenia tworzonego przez wyżej umieszczony pasek diod LED oraz niżej zamontowane reflektory ze światłami drogowymi. Atrapa chłodnicy zyskała kształt trapezu, z kolei boczne przetłoczenia upodobniły model do pokrewnego i20. Tylną część nadwozia przyozdobiły charakterystyczne lampy w kształcie bumerangów, a także poprzeczka dzieląca klapę bagażnika na pół. Projekt deski rozdzielczej w całości zaadaptowano z pokrewnego i20, oferując w topowym wariancie 10,25-calowy wyświetlacz systemu multimedialnego i 8 cali w wariancie podstawowym. Ponadto, w zależności od konfiguracji Hyundai Bayon może oferować dwubarwne malowanie kabiny pasażerskiej i nastrojowe oświetlenie. Hyundai Bayon mierzy 4180 mm długości, 1775 mm szerokości oraz 1490 mm wysokości (1500 mm z 17-calowymi felgami). Rozstaw osi liczy 2580 mm. Bagażnik pomieści od 411 do 1205 litrów. Bazowy Hyundai Bayon 1.2 MPI Pure z 5-biegową skrzynią manualną kosztuje od 74 200 zł i rozwija 84 KM oraz 118 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 13,5 s , a prędkość maksymalna to 165 km/h. Bogatsza odmiana Modern to koszt 80 500 zł, zaś Smart 85 200 zł. Wariant 1.2 MPI oferowany jest także z opcjonalną instalacją LPG za 6100 zł. W ofercie jest też turbodoładowana jednostka 1.0 R3 T-GDI generująca 100 KM oraz 172 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 10,7 s (z przekładnią DCT 11,7 s), a prędkość maksymalna to 183 km/h (z DCT 180 km/h). Bayon 1.0 T-GDI z 6-biegową skrzynią manualną występuje od odmiany Modern i kosztuje 82 700 zł. Konfiguracja Smart kosztuje od 87 800 zł, zaś topowa Executive 94 100 zł. Dopłata do 7-stopniowej dwusprzęgłowej przekładni DCT wynosi 5300 zł. Hyundai
Wyższy koszt produkcji pojazdów to najczęściej wskazywany przez przedstawicieli polskiej branży motoryzacyjnej skutek pandemii COVID-19 i wojny w Ukrainie – wynika tegorocznego badania MotoBaromentru. W opinii badanych, w ciągu roku samochody z polskich salonów wyjadą nawet o 20 proc. droższe. Klienci będą musieli liczyć się także z innymi niedogodnościami, w tym z dłuższym oczekiwaniem na odbiór zamówionego pojazdu. Postanowiliśmy sprawdzić ile dziś kosztują najtańsze (cennikowo) auta w poszczególnych segmentach. Dziś sprawdzamy ceny najtańszych crossoverów segmentu B.

Z najnowszego raportu Exact Systems „MotoBarometr 2022”, który swoim badaniem obejmuje niemal tysiąc przedstawicieli branży motoryzacyjnej z 11 krajów europejskich jasno wynika, że po pandemii i wojnie już nie będzie tak samo. Dotyczy to zwłaszcza cen.

Jakich podwyżek cen aut mogą spodziewać się Polacy w najbliższych miesiącach? W opinii 81 proc. przedstawicieli zakładów motoryzacyjnych wyniosą one maksymalnie 20 proc. Z czego 33 proc. zapytanych wskazuje na maksymalny wzrost cen aut o 5 proc., 20 proc. zapytanych – wzrost o 10 proc., a 28 proc. zapytanych – wzrost do 20 proc. Co dziesiąty respondent jest większym pesymistą i spodziewa się podwyżek rzędu 20-50 proc.

Postanowiliśmy sprawdzić ile kosztują najtańsze cennikowo małe samochody terenowo-rekreacyjne (klasa B).
Przejdź do galerii, aby zobaczyć zestawienie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Nowy etap wojny. Pierwszy ukraiński nalot na Rosję

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: TOP5. Najtańsze crossovery w segmencie B - Motofakty

Wróć na sokolowpodlaski.naszemiasto.pl Nasze Miasto